Počas Vianoc a predvianočného obdobia dominovali reklamy v neuveriteľnom počte

Viacerí si robíme srandu z toho, že reklamný ošiaľ sa začína už dva mesiace pred Vianocami. Tento humor sa však zakladá na pravdivých udalostiach a od októbra po Vianoce skonzumujeme priam neuveriteľné množstvo reklám, predovšetkým z TV. Bohatým zdrojom sú však z tohto pohľadu aj rádiové stanice a tlač.
V spomenutom období na našu myseľ útočí dokopy až 75 700 reklám s vianočnou tematikou.

vánoce

Ktoré iné obdobie, ak nie Vianoce sú časom štedrosti, respektíve obdobie predtým je plné nákupnej mánie, čoho médiá a reklamní sponzori skutočne využívajú naplno, a tak vôbec nie je ojedinelé, ak niekto svoj darček kúpi už v októbri, no do 24.12. zrejme stihne dokúpiť ešte ďalšie za „výhodnú cenu“. A tým pádom teda naozaj „ušetril“. Preto niet nad lepšiu radu, ako uchovať si vlastný rozum a kúpiť to, čo v prvom rade sami uznáme za vhodné a nie to, čo do vašej mysle vložili v násilnom tempe médiá. Jedine týmto spôsobom skutočne ušetríte a trafíte sa do čierneho. Ale to vám predsa reklama neprezradí, však? Išla by proti sebe.
Ak by tak mal počas tohto, už ani nie tradičného, ale skôr biznisového obdobia niekto prístup k médiám 24 hodín, denne by si tak pozrel a vypočul 800 vianočných reklám.

výprodej

Akým médiám by sme tak v tomto smere mohli byť vďační najviac, že nás tak často a pravidelne informovali o výhodných službách a produktoch? Reklama dominovala v TV a víťazom v tejto kategórii je na základe výsledkov Kantar Media spoločnosť JOJ s jej reklamným priestorom- TV JOJ, JOJ PLUS, WAU a vlastne aj sami vieme, že týmto priestorom nešetrila. Za predvianočné a vianočné obdobie nakoniec odvysielala až 30 000 reklám.
Reklamný priestor mali z celkového hľadiska obsadené najmä obchodné reťazce, a to predovšetkým TESCO, následne MALL, KAUFLAND a samozrejme ALZA so svojim zeleným sympatickým „pozemšťanom“.

  • Všetky spoločnosti v predvianočnom období vrazili do reklám kapitál 108 000 000 eur. Rozhodne tak ide o veľký biznis, ktorý nepozná brata.