SEO vzniklo už pred viac ako dvadsiatimi rokmi

SEO vzniklo už http://www.okolo-bikes.cz/ mnohé roky dozadu. Mohli by sme v podstate povedať, že optimalizácia pre vyhľadávače Seolight vznikla v časoch, kedy vznikli prvé internetové vyhľadávače. V počiatkoch išlo skôr o snahy, ako spopularizovať jednotlivé weby na internete. Vyhľadávače totiž nedokázali relevantný obsah vyhľadávať s takou presnosťou ako dnes. Konkrétne SEO techniky a zároveň i mechanizmy vyhľadávačov prišli na scénu až o čosi neskôr.Človek, ktorý ukazuje prstom na „SEO“.jpg

Vznik SEO, ako poznáme tieto metódy dnes, môžeme datovať približne do roku 1997. V tomto čase bol zaznamenaný zvýšený záujem o o optimalizáciu internetových stránok. Taktiež sa udialo to, že prevádzkovatelia webov, začali naplno využívať tieto techniky. V tom istom roku, boli zároveň definované parametre algoritmov, na základe ktorých webové vyhľadávače vyhľadávajú dané stránky.
Hovoríme o období okolo roku 1998. V tomto čase totiž do hry vstúpil veľký hráč, a to spoločnosť Google. Larry Page a Sergey Brin, ktorí sú jeho zakladateľmi, totiž vytvorili algoritmy, ktoré dokázali vyhľadávať želaný obsah omnoho presnejšie, ako tie pred tým.optimalizace stránek.jpg
Vyhľadávače v podstate fungovali hlavne na takzvaných on-page faktoroch. Nevýhodou bolo najmä to, že tieto faktory bolo možné do vysokej miery upravovať, respektíve ovplyvňovať. Preto stránky neboli zobrazované na základe reálnej relevantnosti obsahu. Google sa však zameral na off- page SEO, ktorý predstavuje omnoho presnejšie výsledky vyhľadávania. Medzi off-page patrí viacero nástrojov. V súčasnosti je najviac cenený takzvaný linkbuilding. Ide o množstvo spätných odkazov, ktoré vedú na daný web. Pritom nie je ani tak podstatné kvantum, ako ich kvalita. V preklade to znamená, že nie je podstatné, aby sa odkazy nachádzali v čo najväčšom počte. Omnoho lepšie skóre web získava vtedy, keď sú odkazy uverejňované na stránkach s vysokým Page Rankom a celkovým pozitívnym hodnotením užívateľov.